czwartek, 21 stycznia 2016

Dzień Babci i Dziadka w wydaniu MSP

 
 
Tak jak obiecywałam, piszę w czwartek. Chciałabym dedykować ten post anonimowi, który napisał w komentarzu pod poprzednim postem, że ma dzisiaj urodziny. Wszystkiego najlepszego! ☺
 
O czym jednak będzie ta notka? O święcie, który trwa dzisiaj i będzie trwać jutro... Mianowicie o Dniu Babci i Dniu Dziadka. Na początek wkleję trochę tekstu na ich temat z Wikipedii, a następnie przedstawię dwa look'i dla babci, jeden dla dziadka oraz po twarzy dla obu. No to co? Zaczynamy!

WIKIPEDIA MÓWI, CZYLI NA POCZĄTEK FORMALNOŚCI♥

Dzień Babciświęto obchodzone dla uhonorowania babć; w dzień ten wnuki składają życzenia swoim babciom. W Polsce obchodzone 21 stycznia, w tym samym dniu w Bułgarii i Brazylii, a w Hiszpanii26 lipca. We Francji jest to święto ruchome i obchodzone jest w pierwszą niedzielę marca. Pomysł utworzenia święta w Polsce pojawił się w tygodniku „Kobieta i Życie” w 1964 roku. Już rok później święto to zaczął popularyzować „Express Poznański”. W roku 1966 również „Express Wieczorny” ogłosił dzień 21 stycznia „dniem babci”. Później powstała również tradycja obchodzenia Dnia Dziadka.
 
Dzień Dziadka – rodzinne, świeckie święto, obchodzone w Polsce 22 stycznia w celu uhonorowania dziadków. Przyjęło się, że w ten dzień wnuki składają życzenia swoim dziadkom, a w przedszkolach, świetlicach i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych organizowane są spotkania, pokazy artystyczne dzieci i poczęstunek. Zwykle towarzyszy temu wręczenie laurek. Święto do Polski zostało przeniesione prawdopodobnie z Ameryki w latach osiemdziesiątych XX wieku i stopniowo stawało się coraz popularniejsze.

♥ MODA DLA STARSZYCH PAŃ, ODSŁONA I♥
 
 


 Myśleliście, że Wasze babcie nie interesują się modą? Oj, nie. Nasza emerytowana modelka na pewno nie odpuści sobie nigdy czytania kolorowych magazynów. Dobrałam dla niej luźno upięty siwy kok (?), czerwony, trochę przyduży sweter, do którego dodałam kołnierzyk, aby dekolt nie był zbyt wyrazisty, długą, szaro-niebiesko-czerwoną spódnicę i balerinki we wszystkich tych kolorach z trójkątnym wykończeniem. Cały outfit mi się podoba i po usunięciu niezbędnych w tym przypadku zmarszczek oraz zmianie koloru włosów na chociażby czarne, z chęcią bym go zakupiła.
 
♥MODA DLA STARSZYCH PAŃ, ODSŁONA II♥
 
 

Tym razem postanowiłam stworzyć babcię domowniczkę. Z tego powodu ma na sobie psujący się już siwy kok, zabezpieczony grubą kokardką, zielono-różową sukienkę za kolana w kratę, apaszkę drugiego koloru i balerinki, pod którymi znajdują się białe skarpetki. Standardowo, na twarzy widzimy zmarszczki. W tym przypadku nie założyłabym na siebie prezentowanej stylizacji nawet po zmianie kolorów, aczkolwiek właśnie tak ubiera się większość babć.
 
♥ODWIEDZINY W KLINICE PIĘKNA♥
 
 
Muszę przyznać, makijaż tej modelki jest naprawdę uroczy. Ale cóż mogę poradzić, skoro właśnie go bym kupiła, gdybym miała VIP'a? Jedyną różnicą pomiędzy tym przedstawionym powyżej, a moim wymarzonym są zmarszczki, których co prawda nie znajdziemy w klinice piękna, ale częścią twarzy są na pewno. Ona cała kosztowała by więcej o 300 starcoins, jednak użyłam koloru skóry, który aktualnie posiadam.
 
♥DZIADKOWIE TEŻ CHODZĄ NA ZAKUPY!♥
 
 
Z kolei w przypadku dziadka postanowiłam nie bawić się już w modowe wariacje, tylko od razu przejść do klasycznego wyglądu tego członka rodziny. Założył on na siebie (albo ja założyłam na niego, zależy od punktu widzenia) siwe włosy z wyrazistym przedziałkiem, zmarszczki, tego samego koloru bokobrody i wąsy, niebieską koszulę z szelkami, czarne spodnie i brązowe mokasyny. Look zdecydowanie mi się nie podoba, ale co ja mogę, tak prezentuje się większość starszych panów...
 
♥MAKIJAŻ MOŻE NIE, ALE ZAROST NA PEWNO♥
 
 
Właściwie to w tej twarzy nie ma nic specjalnego- zwykłe usta, noc, ciemny odcień skóry, niebieskie oczy z niewypielęgnowanymi brwiami... Klasyka. Jedynym must-have'em dla dziadków są zmarszczki i wąsy. I tyle? I tyle.
 
♥A TERAZ PO TELEFONY... I DZWONIMY DO DZIADKÓW!♥
 
Postanowiłam ułatwić Wam (i przy okazji sobie) zadanie i znaleźć kilka ciekawych życzeń z okazji obu opisywanych dzisiaj przeze mnie świąt, a następnie je Wam pokazać... Oto kilka propozycji:
 
Życzę Tobie, Babciu miła,
byś zawsze w życiu szczęśliwa była.
Życzę Ci, Babuniu, życia najdłuższego,
pociechy, szczęścia i zdrowia dobrego!
 
Babcie bywają różne,
lecz każda pamięta,
że jednakowo zawsze
kochają wnuczęta.
To samo je cieszy,
to samo raduje:
nasz pocałunek, uśmiech
i słowo... Dziękuję!
 

Kochana Babciu, gdy się zbudziłam
I oczu moich powieki uchyliłam
Promyczek miłości w serduszku zawzięcie,
Wspominał mi ciągle o Twoim święcie.
Życzę Ci Babciu zdrowia dobrego,
Gdyż skarbu lepszego nie znam od tego.
Miłość ma również wielkie znaczenie,
Tej jednak doznasz na pewno ode mnie.
Bądź zatem zdrowa i bardzo szczęśliwa,
A naszej miłości niech w sercach przybywa.
Kochać Cię będę i kochać nie przestanę,
Bo wiem że od Ciebie to samo dostanę
 



Kochani, dziś okazja rzadka.
Mamy Dzień Babci oraz Dziadka.
Jak wiecie jest ich razem czworo,
co można sprawdzić, gdy się zbiorą.
Wciąż mówią wtedy o tych latach,
gdy jeszcze dzieckiem był mój tata.
A nasza mama bez swych lalek
do łóżka iść nie chciała wcale.
A teraz, jak ten czas wciąż leci!
Cieszą się z dzieci swoich dzieci.
I myślą widząc ich gromadkę,
że miło babcią być i dziadkiem.
Więc dziś spróbujcie zapamiętać.
Czym są dla dziadków ich wnuczęta?
I pięknej szansy nie przegapcie:
kochajcie dziadków swych i babcie.
 
Dużo czasu wolnego, samych przyjemności,
Jak najmniej kłopotów i wiele radości!
Nic do naprawiania, dźwigania, trzepania,
Tylko miękki fotel i coś do chrupania.
 
Z okazji Dnia Dziadka
życzę Tobie ciepłych kapci.
Niechaj uśmiech z ust nie znika
A twa miłość nie przemyka.
Nie wierzę już w bajki,
Ale pamiętam je wciąż,
Bo czytałeś mi je zawsze
Proszę zostań tu na zawsze.
życzy…
 
Dziś Dzień Dziadka,
okazja ta niezwykle rzadka!
Ja całusy i życzenia
chcę ci złożyć w oku mgnienia!
Żebyś zawsze był szczęśliwy,
pogodny i żartobliwy.
Gorące życzenia i pozdrowienia
składa wnuczka nie do zastąpienia.
Zdrowia szczęścia i radości.
 
Poetą nie jestem, wierszy nie układam.
Lecz Tobie, dziadku, najszczersze życzenia składam...
 
 
Kochany Dziadku,
przyjmij te życzenia
i wiedz że me serce
nigdy się nie zmienia,
a więc w Twe Święto,
w dniu pełnym radości
życzę zdrowia, szczęścia,
pogodnej starości.
 
Mam nadzieję, iż życzenia Wam się podobają i znajdziecie w nich coś dla siebe. A jeśli nie- oto kilka stron, na których możecie szukać inspiracji: http://wierszykolandia.pl/, http://www.prezenty-i-zyczenia.pl/, http://rymki.pl/, http://zyczenia-dzien-dziadka.humoris.pl/, http://czasdzieci.pl/
 
♥TELETUBISIE MÓWIĄ 'PA, PA!'♥
 
To już koniec na dzisiaj. Mam nadzieję, że post się podobał, skorzystacie z zaproponowanych przeze mnie życzeń, no i będziecie pamiętać o Dniu Babci i Dniu Dziadka. Oprócz tego mam nadzieję, iż ta notka wyszła dłuższa, ponieważ mam wrażenie, że piszę je za krótkie...
 
Pa!
Klaudia
Clendise
'kcm
 

 
 
 
 

7 komentarzy:

  1. Dzięki <3 To ja mam dziś urodziny.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post!
    Nie mogę zadzwonić do dziadków, bo nie mam ani jednego ani drugiego. Umarli:(.. Jeden umarł tydzień temu. Ech, nadal chce mi się płakać. *kogo to obchodzi*

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! Ten dziadek tak na maksa dziadkowato wyszedł ale o to przecież chodzi, prawda?

    OdpowiedzUsuń