poniedziałek, 4 stycznia 2016

(nie)bezpieczne MSP #1

 
Dzisiaj wróciłam do szkoły po tej długiej przerwie świątecznej, jak zapewne również duża część z Was. Oczywiście pierwszego dnia miałam już pracę kontrolną z fizyki, niezapowiedziany sprawdzian z j. angielskiego i zapomniałam o przeczytaniu lektury uzupełniającej, którą w moim wypadku była 'Ania z Avonlea'. Jak widzicie, pod względem nauki, ten rok zapowiada się dość nieciekawie... Na szczęście mam klasę, którą lubię i mnie jakoś pociesza. A jak tam u Was? Poradziliście sobie z powrotem do szkolnego rytmu? A może wracacie do miejsca prześladowania dopiero w środę? Napiszcie w komentarzu!

W dzisiejszej notce zastanowimy się czy MSP to naprawdę gra dobra dla dzieci i czy jest bezpieczna... Jak zapewne wiecie, czai się na niej wiele zagrożeń, takich jak oszuści, hackerzy (nawet jeśli to pseudo-hackerzy), 'podszywki'... Mimo że gra reklamuje się jako 'bezpieczna', to nie do końca taka jest... W tym momencie nie zwalam winy na moderatorów, wręcz przeciwnie- uważam, iż największą winę w tym wszystkim mamy my, użytkownicy. Dlaczego? Cóż, to nie moderatorzy tworzą konta, z których później popełniane są wykroczenia- nie, to robi ktoś z nas. Jasne, większość graczy stosuje się do regulaminu, aczkolwiek takie osoby są potencjalnymi ofiarami mniejszości. Rozmyślając w ten sposób wpadłam na pomysł na serię. Zastąpi ona 'Pokój idealny', ponieważ ten jest w miarę popularny, a ja wolę prowadzić oryginalniejsze cykle, o czym już zapewne wiecie. W każdym razie, w dzisiejszym odcinku opiszę oszustwa dwóch typów- takie najzwyklejsze oraz podszywanie się. No to na co czekamy? Zaczynamy. Zapraszam do przeczytania posta!




○NAJZWYKLEJSZE OSZUSTWA○
 





Do tak zwanych 'zwyczajnych oszustw' wrzuciłam kilka mniejszych rodzajów, aby nie musieć opisywać ich z osobna. Ta kategoria składa się więc z: proszeniem o hasło- kradnięciem konta, propozycji wymiany 'obejrzyj mi 10 sekundówek, a ja ci dam pozdro'- zmarnowaniem czasu, zyskaniem niczego, oddaniem konta 'ale koniecznie zmień hasło'- utratą obu, wejściem na konto w celu 'popilnowania'- ukradzeniem należących do niego ubrań. Możliwości jest więcej, aczkolwiek ja opisuję jedynie te, które znalazłam w artbookach. Poza tym, możecie w nich zobaczyć, przed kim należy trzymać się na baczności...
 
Jak uchronić się przed takimi oszustwami? To proste. W przypadku 'wymian za nic' wystarczy wymienić się za pomocą opcji 'wymiana' (przepraszam za powtórzenia, jednak nie mogę znaleźć synonimów). W przypadku kradzieży konta... Cóż, nie możemy po prostu się na coś takiego godzić. Ewentualnie możemy podać nasze hasło zaufanym, ale naprawdę zaufanym, osobom. Najlepiej jeśli znamy je w rzeczywistości, bo wtedy możemy na własne oczy przekonać się, jakiemu człowiekowi powierzamy sekret. Na szczęście po czasie nie będziemy zwracać na tą ostrożność już tak dużej uwagi, ponieważ przyzwyczaimy się takiego zachowania, a po za tym będziemy znać więcej przypadków oszustw i będziemy mogli samemu określić, czy dana sytuacja jest zagrożeniem.
 

 
○PODSZYWANIE SIĘ○
 



 
Tak, dobrze widzicie. Wstawianie zdjęć z Internetu jest podszywaniem się. No bo podpisując pod czyimś selfie 'to ja' dajesz do zrozumienia, że to Ty jesteś tą osobą... A że nią nie jesteś- cóż, podajesz się za nią. Oprócz tego w tej kategorii znajdują się również wszyscy ci, którzy dla sławy rozgłaszają, iż są jakąś znaną osobą. Przykładowo w dwóch artbookach znalazłam informacje o Oliviach Wieczorek. Tymczasem dziewczyna nawet na swoim ask'u napisała, że nie ma MSP. Oprócz sław ze świata rzeczywistego, częstą ofiarą tak zwanych podszywek jest Olga Sałacka, autorka ask'a, bloga, a także dość popularna użytkowniczka MSP pod nazwą (:MISIA.
 
Jak zabezpieczyć się przed osobami podszywającymi się pod Ciebie? Niestety, nie da się. Można jedynie zabezpieczyć innych. Jak? Informując ich o owej sytuacji. Zdjęcia z Internetu jako tak nie da się poznać, aczkolwiek jeśli widziałeś to zdjęcie już kiedyś na jakieś stronie- napisz o tym. Pamiętaj, aby podać link, gdyż może się okazać, iż był to chociażby blog właściciela konta. W reszcie możliwości... Można co najwyżej starać się 'nawracać' te podszywki...
 
○PODSUMOWANIE○
 

Przeczytałeś dzisiaj o dwóch typach oszust- pospolitym oraz podszywaniu się. Poznałeś również przykłady takich osób i sposoby, dzięki którym się przed nimi uchronisz. W komentarzu możesz napisać, jak minął Ci pierwszy dzień po powrocie do szkoły (jeżeli już do niej wróciłeś) i co sądzisz na temat tej notki. Jeśli zgłaszałeś się po wywiad, wyczekuj wiadomości ode mnie! Serdecznie dziękuję za każdą opinię!
 

○POŻEGNANIE○
 
Dziękuję za przeczytanie notki! To koniec na dzisiaj.
 
Pa!
Klaudia
'kcm
 
 

 


7 komentarzy: